MINAT MATEMATIK PERINGKAT ASAS


Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua sahabat, anak2 dan ibubapa yang dikasihi..CikguAT ucapkan tahniah dan terima kasih yang tak terhingga kepada semua pelawat yang sudi membaca blog ini. Pembelajaran matematik di sekolah atau di rumah memang menyeronokkan jika pelajar dan ibubapa meminatinya sejak turun-temurun. kenapa say kata begini ?
Bagaimana untuk melahirkan minat anak-anak pada Matematik terutamanya bermula di peringkat asas. Bagi yang dah OK matematiknya ..tak mengapa, teruskan. Fokos CikguAT dalam blog ini untuk kumpulan pelajar yang lambat dan lemah menguasai fakta asas matematik terutamanya Sifir Darab. Tak boleh asas sifir darab, Maka saya jamin 90 % pelajar akan rasa sukar pada matematik,.
Bagi CikguAT, bukan faktor bahasa yang menjadi penghalang utk seseorang itu bijak atau gagal, tetapi asas dan kemahirannya mengaplikasikan semua pembelajarannya dalam kehidupan seharian. Matematik dari aspek maksud yang tersirat, mampu melahirkan modal insan yang boleh berdikari dan cekap mengurus eknomi diri, keluarga dan Negara. Secara tuntasnya, Matematik boleh mengajar manusia menyelesaikan masalah seterusnya menguasai ekonomi.CikguAT berterima kasih kepada Kerajaan khusunya Kementerian Pelajaran Malaysia yang begitu serius membudayakan pemebelajaran matematik merentas kurikulum dan halatuju untuk capai status negara maju menjelang tahun 2020 dengan acuan kita sendiri.
Lahirnya lagu sifir darab adalah sebagai satu permulaan daya tarikan minat pelajar untuk cuba menghafal dan mengingat sebelum mereka memahami konsep sebenar sifir darab itu sendiri.http://www.youtube.com/watch?v=vX3K9FuHO3I Inilah permulaanya..jadi kepada anda yang ingin mencubanya..silakan untuk anak-anak anda.." BAGI DUIT, HABIS.., BAGI HARTA, GUNA DAN HABIS..BAGI KASIH SAYANG, BILA BESAR..BERJAUHAN JUGA..BAGI ILMU,...DUNIA & AKHIRAT..KEKAL ABADI SELAMANYA". Oleh itu..fikir-fikirkanlah..
Sekian, terima kasih.
CikguAT

6 comments:

Anonymous said...

Tahniah Cikgu At dalam mencipta sesuatu yang bernilai. Sila komen
"Sahabat Bijak Sifir " saya di http//:sopiramaju.blog.spot.com
tq

CikguAT said...

Terima kasih..sahabat..SAmpaikan kepada teman2 yang lain..

CikguAT said...

SAlam..CikguAT tawarkan klepada yang berminat untuk jadi Agen di tempat anda bagi memudahkan pengdaran VCD Bijak Sifir CikguAT

Anonymous said...

cikgu at,macam mane nk dapatkan cd bijak sifir?
berapa harga?

amal said...

cikgu at,macam mane nk dapatkan cd bijak sifir?
berapa harga?
sy dr trg..

CikguAT said...

Salam...lama x berhubung...hrp2 dpat kmbali ya.tq